Madelon Dik, Groeicoach

Groei, meer plezier, meer resultaat

  • Winst is het middel

    Winst is het middel - 4 juli 2012

    In het bedrijfsleven zijn bedrijfsdoelen altijd kwantitatief: doelen die gesteld worden gaan over omzet, aantal klanten en bovenal groei in winst. Maar waarom wil men eigenlijk meer winst? Winst is een getal onder aan de streep. Winst als getal heb je niets aan. De vraag is: wat doet een bedrijf met die winst? Verder groeien natuurlijk, want stilstand is achteruitgang. En dan? Wanneer is het genoeg?


  • Hoe zorg je dat klanten naar jou toekomen

    Hoe zorg je dat klanten naar jou toekomen - 2 juni 2012

    Je wilt graag dat klanten vanzelf naar je toekomen. Helaas gebeurt dit niet vanzelf. Klanten passen zich niet aan jou aan, dus kun jij je maar beter aanpassen aan de klant. Als je naast de klant gaat staan en samen hetzelfde doel nastreeft, trek je beiden in dezelfde richting. Wow! Creƫert dit even synergie!



  • Jong en al miljonair: hoe doe je dat?

    Jong en al miljonair: hoe doe je dat? - 28 mei 2012

    Een paar dagen geleden viel ik in een radioprogramma over ondernemers die al voor hun 40e miljonairs zijn. Wat is toch het geheim van deze slimme jongens en meiden? Een van de ondernemers vertelde dat het een kwestie van heel hard werken is. Waarop de journalist vroeg: maar alle ondernemers werken toch al hard? Zijn antwoord: toch niet hard genoeg, het gaat om die laatste 20 procent. WAT EEN ONZIN! Gelukkig volgde Jort Kelder met een zinvoller antwoord: deze ondernemers durven risico's te nemen. Ook al zegt hun omgeving: zou je dit wel doen, ze doen het toch!

groei@madelondik.nl
M 06 53 65 07 88