Madelon Dik, Groeicoach

Groei, meer plezier, meer resultaat

  • De tijd van commercie is voorbij

    De tijd van commercie is voorbij - 29 januari 2013

    Als ondernemer wil je groeien. Groei is vooruitgang, groei geeft richting, groei motiveert. En niet groeien is geen optie, want stilstand is achteruitgang. De vraag is hoe blijf je continu groeien? In ieder geval niet door te investeren in commercie: met de focus op meer verkopen ga je de oorlog niet winnen. In plaats van investeren in commercie is het tijd om te investeren in samenwerken!

  • Waardecreatie, de sleutel tot groei

    Waardecreatie, de sleutel tot groei - 16 januari 2013

    Hoe maak je je bedrijf meer waard? Dit is de kernvraag als je zakelijk wilt groeien. Want hoe meer waarde, hoe aantrekkelijker je bent voor klanten en hoe meer geld je voor je aanbod kunt vragen. Dat klinkt logisch. Maar hoe kom je tot een waardestrategie? Hier enkele handvatten:

  • Naar welke groei verlang jij in 2013?

    Naar welke groei verlang jij in 2013? - 21 december 2012

    Het is weer tijd om de balans op te maken. Wat ging goed en wat ging minder goed in 2012 en hoe nu verder in 2013? Om verder te groeien is het goed even afstand te nemen van je onderneming en als toeschouwer te kijken wat je nu bereikt hebt. En minstens zo belangrijk: hoe je dat bereikt hebt. Want hard werken is niet moeilijk. En nog harder werken is ook zo ingepland. Maar hoe kun je nu een groeistrategie bepalen die voor jou werkt, zodat jij optimaal tot recht komt en zowel voldoening als een optimaal resultaat bereikt.

groei@madelondik.nl
M 06 53 65 07 88